Ortopedmedicin

Om oss

Vilka är vi som jobbar på Ortopedmedicinskt Center?

Martin Olsson är legitimerad sjukgymnast utbildad vid Lunds universitet. Martin har examen inom ortopedisk medicin, har fördjupad kompetens inom idrottsmedicin och är certifierad idrottssjukgymnast, CSPT, som står för Certified Sports Physioterapist.
Han är medlem i Idrottsmedicin Syd (Im Syd) och Svenska Fotbollssjukgymnasters Förening (SFSF). Han har hållit utbildningar i idrottsmedicin för bland annat Skåneidrotten. Martin arbetar mycket med fot- och hälsmärtor samt tillverkning av ortopediska inlägg/hälkoppar.

Patrik Sigsjö är legitimerad sjukgymnast utbildad vid Tromsö universitet i Norge. Patrik har examen inom ortopedisk medicin, har fördjupad kompetens inom idrottsmedicin och är certifierad idrottssjukgymnast, CSPT, som står för Certified Sports Physioterapist. Han har intresserat sig mycket för akupunktur och har varit handledare för många läkare och sjukgymnaster som vidareutbildat sig inom smärta och akupunktur. Liksom Martin är han medlem i Idrottsmedicin Syd (Im Syd) och Svenska Fotbollssjukgymnasters Förening (SFSF). Patrik har även arbetat som sjukgymnast för Svenska fotbollsförbundet i pojklandslaget.

Förutom arbetet på ortopedmedicinskt center jobbar Patrik även sedan 2011/12 som Fysioterapeut/sjukgymnast åt IFK Kristianstad. Sedan december 2016 ingår Patrik som fysioterapeut i medicinska teamet runt Herrlandslaget i handboll. Patrik har fördjupat sig inom handbollsmedicin och rehabiliterar regelbundet elithandbollspelare och elitungdomar där axlar är ett specialområde. Precis som Martin jobbar Patrik med fot- och hälsmärtor samt tillverkning av ortopediska inlägg/hälkoppar.

Han har hållit utbildningar i idrottsmedicin för bland annat Skåneidrotten och flera idrottsgymnasier i nordöstra Skåne. Han är dessutom tidigare elithandbollspelare i IFK Kristianstad med flera juniorlandskamper på meritlistan.

Martin Olsson

Patrik Sigsjö